» نمونه تجزیه و تحلیل SWOT برای خرده فروشی

نمونه تجزیه و تحلیل SWOT برای خرده فروشی

 

شرکت های خرده فروشی، مانند سایر شرکت ها، اغلب از تجزیه و تحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدات) برای ارزیابی کسب و کار خود استفاده می کنند. تجزیه و تحلیل SWOT برای خرده فروشی، نگاه دقیق به نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدات خرده فروش است. رقبا اصلی در بازار. نقاط قوت و ضعف عوامل درونی در نظر گرفته می شوند که یک خرده فروش روی آنها کنترل بیشتری دارند. فرصت ها و تهدیدها عوامل بیرونی هستند که موقعیت های مثبت و منفی را به طور مداوم با خرده فروشان مواجه می کنند.

 

 

 

نقاط قوت

اولین گام در انجام تجزیه و تحلیل SWOT برای خرده فروشی مستلزم شناسایی نقاط قوت خاص است. یکی از نقطه های قوت احتمالی ممکن است حمایت مالی خرده فروشان باشد، به این معنی است که سرمایه و دسترسی به وام های بانکی زیادی برای آنها وجود دارد. قدرت دیگر ممکن است قیمت کمتری باشد که عمده فروشان به  خرده فروشان می دهند. علاوه بر این، شرکت خرده فروشی ممکن است در مقایسه با سایر خرده فروشان محصولات منحصر به فرد ارائه دهد. به عنوان مثال، یک فروشگاه لباس ممکن است لباس های با کیفیت بالا اما کمی معیوب را با قیمت پایین به فروش برساند. در هر مورد، یک خرده فروش باید لیستی از تمام نقاط قوت خود را در برابر رقبای اصلی تهیه نماید.

نقاط ضعف

هنگام گزارش ضعف ها، فروشگاه خرده فروشی یا شرکت باید با ضعف های قابل لمس شروع کند. به عنوان مثال، از طریق تحقیقات در بازار، خرده فروشی ممکن است کشف کرده باشد که دارای یک نام تجاری نامناسب نسبت به رقبا اصلی است. خرده فروش ممکن است هویتی نداشته باشد. به عنوان مثال، فروشگاه ممکن است مارک های ارزان و گران قیمت را با هم به فروش برساند. این ممکن است همراه با فقدان خدمات مناسب به مشتری باشد. اساسا فروشگاه هیچ مزیت رقابتی ندارد که آن را جدا از سایر خرده فروشان دیگر کند. خرده فروشان باید تمام ضعف ها را فهرست کنند سپس بهبود را در صورت نیاز انجام دهند.

 

فرصت ها

گام دیگری در تجزیه و تحلیل خرده فروشی SWOT شناسایی فرصت های کلیدی در بازار است. فرصت های زیادی وجود دارد که یک خرده فروش می تواند از طریق نیروی فروش و تحقیقات در بازار خود پیدا کند. بر طبق Quickmba.com، یک سایت مرجع کسب و کار آنلاین، فرصت ها می توانند نیاز مصرف کننده را بدون نیاز داشته باشند. فرصت ها می توانند شامل یک نیاز مصرف کننده باشد که بدون توجه رها شده است. به عنوان مثال، یک شرکت کوچک طراحی وب ممکن است در صورت نیاز مشتریان به خدمات مشاوره ای فرصتی برای افزودن این خدمت را داشته باشد. یا یک شرکت خرده فروشی ممکن است فرصتی برای خرید یک خرده فروش کوچکتر برای افزایش سهم در بازار داشته باشد.

تهدیدات

خرده فروش می تواند از طریق تجزیه و تحلیل SWOT برخی از تهدیدات را شناسایی کند. تهدید می تواند شامل کاهش تقاضای مصرف کننده، رکود اقتصادی، جنگ قیمت در میان رقبا کلیدی یا حتی افزایش رقابت باشد. حتی تغییر در عادت های خرید می تواند یک تهدید جدی برای یک خرده فروش باشد. به عنوان مثال، زمانی که مردم شروع به مهاجرت به حومه شهرها در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ کردند، خرده فروشان مرکز شهر، که شیوه سنتی خرید را نشان دادند، تحت تأثیر قرار گرفتند.

استفاده از SWOT

خرده فروشان نباید فقط نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدات خود را شناسایی کنند؛ همچنین آنها باید از لیست خود برای توسعه استراتژی های بازاریابی مختلف استفاده کنند. این کار با تطبیق یک متغیر داخلی انجام می شود مانند نقاط قوت، یا یک متغیر خارجی مانند فرصت ها. به عنوان مثال، صاحب فروشگاه زنجیره ای ممکن است تیم بازاریابی قوی داشته باشد – قدرت – به طوری که او ممکن است فرصت افزایش فروش و سود از طریق فروش اینترنتی را بتواند داشته باشد.

فرم ارسال نظر





  وکیل در شیراز   |   برترین وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله